Op 24 oktober is het nieuws naar buiten gebracht dat Loes Meeuwisse is voorgedragen als burgemeester van Noord-Beveland. Na bijna 10 jaar als VVD wethouder van de Gemeente Goes zal ze op 18 december geïnstalleerd worden als Burgemeester. Een functie die haar zeer past en de Goese VVD fractie haar ook zeer gunt!

Aan de fractie volgde de taak om een gedegen opvolger te vinden. Na een intensieve procedure is Cees Pille door de fractie unaniem voorgedragen als beoogd wethouder.

Cees wil zich keihard inzetten en de stabiele koers van Loes voorzetten. ‘ De financiën zijn op orde en dat moet vooral zo blijven’.  Ook gaat hij zich inzetten voor een goede bereikbaarheid en een bloeiende binnenstad.

PERSBERICHT:

Cees Pille kandidaat-wethouder Goes

De VVD fractie Goes draagt Cees Pille uit Goes voor als kandidaat-wethouder. Hij is hiermee beoogd opvolger van Loes Meeuwisse, die burgemeester wordt op Noord-Beveland. Cees Pille kan op unanieme steun van de fractie rekenen.

Cees Pille (49) is econoom en woont sinds 2017 met zijn vriendin en hun twee kinderen in Goes. Hiervoor woonde hij jaren in Rotterdam. Hij is nu secretaris van de VNO-NCW Zeeland.

De VVD ziet in Cees Pille een daadkrachtig bestuurder. Hij is erg betrokken bij de stad en de dorpen, en een goede netwerker. Als econoom is hij de perfecte kandidaat, zeker ook omdat financiën een belangrijk onderdeel van de portefeuille is.

Cees wil zich keihard inzetten voor de stad en omliggende dorpen. Hij wil de stabiele koers van Loes Meeuwisse voortzetten. ‘De financiën van de gemeente zijn op orde en dat moet vooral zo blijven’. Ook gaat hij zich sterk maken voor een goede bereikbaarheid van Goes en een bloeiende binnenstad.

‘Als nog redelijk nieuwe Goesenaar ben ik onder de indruk van de stad. Er gebeurt veel en er is een enorme ondernemerszin. Goes is een grote stad in het klein. Ik vind het geweldig dat ik daar nu zelf direct een bijdrage aan kan leveren.’ Cees schreef vorig jaar een wervende blog over wonen en werken in Zeeland die veelvuldig op social media werd gedeeld.

Cees bekleedde binnen de VVD diverse (bestuurs)functies. Hij is nu secretaris van Lokaal Netwerk Zeeland. Naar verwachting wordt Cees op 23 januari 2020 als wethouder van de gemeente Goes geïnstalleerd.

Bio Cees Pille

49 jaar