Wilt u alles weten over het fractie- of het steunfractie lidmaatschap kom dan naar onze ledenvergadering op 16 mei a.s. om 19.00 uur bij Camping ’t Veerse Meer, Veerweg 71 te Wolphaartsdijk en laat u door de huidige fractie en steunfractie bijpraten.

Ik kreeg op het artikel ‘uit de startblokken’ met daarin een oproep om voor de komende vier jaar raadslid te worden voor de VVD de opmerking dat de tijd die dit kost (ca 20 uur per week) (te) veel is om het naast een fulltime baan te doen.

Dit zal voor een ieder anders zijn maar wanneer u deze tijd niet beschikbaar heeft maar wel actief wil deelnemen dan is dit ook mogelijk als lid van de steunfractie.

In de gemeente Goes is het iedere partij toegestaan 3 steunfractieleden te benoemen. Deze kunnen namens de fractie deelnemen aan raadscommissies. Om steunfractielid te worden dient men wel op de kieslijst te staan!

Het is een ideale manier om u in te werken in de gemeentepolitiek. U volgt de fractievergaderingen (ca 15 keer per jaar) en neemt regelmatig deel aan een commissievergadering (ca 15 keer per jaar). Je ontvangt hiervoor een kleine financiële vergoeding.

Ad Schuurbiers